lili's FotoPage

By: lili musa

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  [1]  2  >  >>]    [Archive]
Monday, 2-Apr-2007 01:11 Email | Share | | Bookmark
Hanami

 
 
 
View all 22 photos...
Assalamualaikum, sekarang bermulahlah waktu-waktu sakura. Di sana sini kelihatan bunga-bunga sakura tengah kembang. Hmmm hampir seluruh jepun bunga sakura mula di rasai. Di kesempatan ini, ramai orang-rang jepun mengadakan Hanami.
Hanami adalah singkatan bagi hana(bunga) dan mimas(lihat). Bila digabungkan menjadi Hanami iaitu melihat bunga. Sambil melihat ke indahan bunga sakura mereka mengadakan BBQ atau makan beramai-ramai. Ada di anatara company-company jepun membawa stafnya bercuti untuk mengadakan hanami di taman-taman yang cantik. Boleh dikatakan semua org akan mengambil kesempatan menyambut hanami.
Oleh itu apa lagi...Di kesempatan ini pelajar-pelajar Malaysia dari Kitakyushu telah mengadakan Hanami di taman di kawasan Tobata. Memang seronok semua pokok sakura telah mengeluarkan bunga-bunga yang catik. Yang paling catik apabila angin bertiup. kelopak-kelopak sakura akan berterbangan seperti turunnya Yuki. Inilah pengalaman yang teritimewa aku dan ani di Nihon. Namun sayangnya sakura hanya bertahan selama 1 atau 2 minggu sahaja. Gugur bersama kemegahan dan kecantikkannya. Sakura lambang kemegahan negara Jepun.


Tuesday, 6-Feb-2007 12:31 Email | Share | | Bookmark
Aku, Ani dan Yuki

Ani di awal pagi bersama yuki
Tgh kumpulkan yuki
berpayung dlm yuki
View all 73 photos...
Yuki telah turun dgn lebat kat sini.. so nak kongsi antara gambar2 yang boleh di kongsi bersama. Jangan kutuk dah aaa.. Maklumlah org darat yuki. ekekekek .


Tuesday, 6-Feb-2007 02:52 Email | Share | | Bookmark
Pemandangan Yuki Di Wakamatsu

Hostel kami
Yuki penuh di tangga
Yuki sana sini
View all 32 photos...
Pada 2/2 selepas 6 hari depa-depa tinggalkan kami balik Malaysia , Yuki turun dengan lebatnya:-> . Di Wakamatsu berlaku ribut Yuki pada malamnya, anggaran pukul 3 pagi. Selepas Solat subuh dalam pukul 7.30 aku dan Ani apa lagi:-> . Pilah menjelajahi ribut Salji itu. Pada Awalnya dalam pukul 7 Yuki hanya turun cam gitu-gitu . Tapi Pukul 9 pagi. Pehhh Lebat sungguh. Alhamdulillah dah siap-siap pakai baju Kalis Yuki...ekekeke...kami teruskan penjelajahan Kami Dari Hostel Ikut Laluan biasa, lalu depan Hostel Dayah. Then Pi ke Waseda melalui belakang KIT. Pi tengok kereta...ekekeke... terus ke AMPM pahtu melalui Kyushu Universiti balik ikut Jalan belakang. Wehhh Tengoklah gambar ni puas-puas..Kenang kami dalam doa mu. Datanglah lagi sini...Dayah balik cepat no...ekekeke..Turunlah turunlah turunlah Yuki

Gambar Seterusnya kami Upload kemudiannya. Ni baru pemandangan Sahaja...supaya ko org Hilang rindu kat Wakamatsu-Ku.. Hehehe Terasa duk kat Hokaido lak...hehehe


Wednesday, 24-Jan-2007 15:36 Email | Share | | Bookmark
Pengalaman pertama musim winter

Rombongan pi main salji
Kaum-kaum perempuan
Keluarga Ina
View all 6 photos...
Musim winter aku dan ani ikut rombongan pelajar-pelajar malaysia pi main salji kat hiroshima . Nilah pertama kali aku nak tengok salji sebab tempat aku belum lagi turun . Kami pi ke kawasan gunung pulau Hunshu. Hmmmm memang sejuk, dan perjalanan agak jauh . Kami pi dengan 4 MPV yang dipandu oleh dua famili dan dua lagi student undergraduate. So aku kongsi gambar-gambar musim salji.
Balik dari Hiroshima tempat aku mula turun salji. Yang bestnya bila tengok salji turun cam kapas. hmmm cantik... tapi mengikut kata budak-budak jepun tahun ni tak banyak salji turun... Aku bersyukur sebab tak tahan sejukkkkkkkk ......harap-harap tahun hadapan turunlah salji dengan banyak... sebab dah tau macamana nak hilangkan sejuk...hahahaha


Monday, 8-Jan-2007 01:26 Email | Share | | Bookmark
Aso San II

Lava terlalu panas warnanya hijau
Dari jauh nampak asap keluar
kesannya dan antara jln yang dibina nampak cam tembok bsr cina
View all 6 photos...
Setelah penat dan poning dgn org jepun2 tu kami balik tumpang kereta Imai san. Dia org tua yang banyak pengalaman di negaranya. Dia bawa kami pi jalan-jalan di sekitar Aso san. Yang paling best pi tgk gunung berapi yang aktif. Nilah perngalaman pertama tgk dgn mata sendiri gunung berapi yang aktif. dan hari tu kami bertuah sebab kawasan tu dibuka kpd umum. Biasanya setahun kdg 2 kali jerk buka sebab gunung tu meletup atau lava dia melimpah keluar. Jom tgk gambar2 yang agak menarik di Aso San dan sekitar dgnnya.


[<<  <  [1]  2  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net